Τετάρτη 10 Αυγούστου 2016

Χρήστος Κουτούλιας: «Θέλημα Θεού να πάρω ένα μετάλλιο στο Ρίο-Διαμάντι το αθλητικό κέντρο Καρπενησίου»

Ο Χρήστος Κουτούλιας παραχώρησε αποκλειστική συνέντευξη στο «Evrytania Sport». Για όσους δεν γνωρίζουν ο Χρήστος είναι ένας πρωταθλητής στίβου με ιδιαίτερη ψυχική δύναμη, καθώς γεννήθηκε χωρίς το δεξί του χέρι, αλλά δεν το έβαλε ποτέ κάτω, δίνοντας μαθήματα ζωής καθημερινά. Διακρίνεται για την σεμνότητα του και την αφοσίωση του για αυτό που κάνει.
Ο 25χρονος(Γεννημένος στις 3 Ιουλίου του 1991) διαμένει με τον προπονητή του Κώστα Βογιατζάκη στο Hotel Avaris(2-12 Αυγούστου) και προπονείται για τους Παρααολυμπιακούς αγώνες του Ρίο(Σεπτέμβριος 2016 από τις 7 έως τις 18), αποτελώντας μια από τις ελπίδες της Ελληνικής αποστολής για διάκριση.
Ξεκίνησε τον αθλητισμό σε μικρή ηλικία, αγωνιζόμενος ως ποδοσφαιριστής στις ομάδες του Περιστερίου, όμως δεν κατάφερε να παίξει λόγω του χεριού του επαγγελματικά.(Όνειρο του ήταν να παίξει στην ΑΕΚ). Από τα 17 του και ύστερα ξεκίνησε το πρωταθλητισμό στον στίβο, στον οποίο πηγαίνει περίφημα. Η προετοιμασία του κυλά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην πόλη μας, στην οποία προπονείται για πρώτη φορά. Ο στόχος του είναι στην Βραζιλία μια θέση στην 6αδα αρχικά και εν συνεχεία ένα μετάλλιο στο μήκος, αλλά και ένα «πλασάρισμα» στην 6αδα στην σκυταλοδρομία 4Χ100 μ.  με τους συναθλητές του. Αναφέρεται με τα καλύτερα λόγια για τον προπονητή του Κώστα Βογιατζάκη, αλλά και για τις εγκαταστάσεις του προπονητικού κέντρου Καρπενησίου, τις οποίες χαρακτηρίζει ως «διαμάντι», αν και το κλειστό γήπεδο όπως παρατήρησε εύστοχα δεν βρίσκεται και στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Μας μιλά επίσης για την αντιμετώπιση και την στήριξη που υπάρχει προς του αθλητές ΑΜΕΑ, ενώ δεν παραλείπει να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που τον βοηθούν.
Ο Περιστεριώτης Χρήστος Κουτούλιας είναι χρυσός Ευρωπαϊκός πρωταθλητής ΑΜΕΑ στο άλμα εις μήκους Τ47 με 6,63, τον πρόσφατο Ιούνιο στο Γκροσέτο της Ιταλίας. Επρόκειτο να αγωνιστεί και τα 100 μέτρα, όμως η ομοσπονδία ξέχασε να τον δηλώσει(!). Ανήκει στον Πανιώνιο Γ.Σ., προπονούμενος στην Νέα Σμύρνη. Από την μεριά μας συγχαίρουμε τον Χρήστο και ευχόμαστε στο Ρίο να μας κάνει ξανά περήφανους.

Η συνέντευξη είναι η ακόλουθη:

Evrytania Sport: Χρήστο να σε καλωσορίσουμε στην σελίδα μας. Καταρχάς μίλησε μας για την αθλητική σου πορεία.
Χρήστος Κουτούλιας: «Ξεκίνησα τον αθλητισμό από τα 6 μου. Έπαιζα ποδόσφαιρο συστηματικά. Έπαιξα στις ομάδες του Περιστερίου μέχρι τα 16 μου. Τότε σταμάτησα, υπήρξε μια ατυχία, καθώς λόγω του χεριού δεν μπορούσα να παίξω επαγγελματικά. Στα 17 μου ξεκίνησα τον πρωταθλητισμό στον στίβο. Από εκεί και πέρα μέχρι τα 25 μου συνεχίζω.»

Evrytania Sport: Πως κυλάει η προετοιμασία σου στην πόλη του Καρπενησίου;
Χρήστος Κουτούλιας: «Όλα είναι μια χαρά, μας βοηθάει πολύ ο καιρός, αν και μου λένε οι άνθρωποι του Καρπενησίου δεν έχει βρέξει, όπως συνέβαινε πέρυσι. Όλα πάνε μια χαρά, έχει δροσιά, αυτό που έψαχνα, για αυτό ήρθα και εδώ. Όλα οδεύουν προς το καλό.»

Evrytania Sport: Ας περάσουμε την συζήτηση μας στους Παραολυμπιακούς αγώνες του Ρίο.
Χρήστος Κουτούλιας: «Ο στόχος μου είναι το μήκος, που είναι το αγώνισμα μου. Θέλω να πάει καλά η σκυτάλη, η ομάδα μας, να είμαστε μέσα στην 6αδα. Αυτό ευελπιστώ και στο μήκος, το αγώνισμα μου, θα είναι πολύ δύσκολο, γιατί είναι σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία, ο άνω ακρωτηριασμός. Έχει πολύ καλούς αθλητές, ειδικά Αμερικάνους και Κινέζους. Ο πρώτος μου στόχος είναι να μπω 6αδα και ο δεύτερος είναι θέλημα Θεού να πάρω ένα μετάλλιο.»

Evrytania Sport: Ποία είναι η κορυφαία σου αθλητική στιγμή και ποια η χειρότερη στην μέχρι τώρα καριέρα σου;
Χρήστος Κουτούλιας: «Η κορυφαία μου στιγμή συνέβη το 2016 που πήρα το χρυσό στο Πανευρωπαϊκό του Γκροσέτο της Ιταλίας. Πιστεύω ότι είναι η καλύτερη. Άτυχες στιγμές στον πρωταθλητισμό είναι πολλές. Για αυτό λένε ότι 10 κακά στον πρωταθλητισμό, 1 καλό.»

Evrytania Sport: Υπάρχει στήριξη από το κράτος και από κάποια ομοσπονδία;
Χρήστος Κουτούλιας: «Δεν υπάρχει κάποια οικονομική στήριξη, μόνο από διάκριση. Η ομοσπονδία μας τα καταφέρνει και πάμε σε αγώνες. Αυτό έπρεπε να το κάνει, αλλά δεν υπάρχει κάποια οικονομική στήριξη, μόνο μέσα από διάκριση.

Evrytania Sport: Ποια είναι η αντιμετώπιση που έχει ο κόσμος προς εσάς; Υπάρχει στήριξη;  
Χρήστος Κουτούλιας: «Τα τελευταία χρόνια έχει εξοικειωθεί με το όλο θέμα της αναπηρίας. Δεν θα το έλεγα ότι στηρίζει πάρα πολύ. Τόσα χρόνια είμαστε μόνοι μας, αλλά τώρα πιστεύω σίγα-σιγά θα αλλάξει αυτό το μοτίβο.»

Evrytania Sport: Πως είναι η συνεργασία σου με τον προπονητή σου Κώστα Βογιατζάκη;
Χρήστος Κουτούλιας:  «Είναι ένας πάρα πολύ καλός προπονητής. Κάθε χρόνο έχουμε βελτίωση και με ατομικά ρεκόρ. Έχουμε άριστες σχέσεις και έχουμε περάσει πολλά μαζί, προετοιμασίες και στην καθημερινότητα. Πιο πολύ είμαι μαζί του παρά με την οικογένεια μου. Είναι ένας πολύ καλός προπονητής και επαγγελματίας.»

Evrytania Sport: Στην Αθήνα σε ποιος χώρους προπονείσαι; Ποιο είναι το ατομικό σου ρεκόρ;
Χρήστος Κουτούλιας: «Αθλούμαι στην Νέα Σμύρνη, στο γήπεδο του Πανιωνίου, στον οποίο και ανήκω. Το ατομικό μου ρεκόρ είναι 6,84.»

Evrytania Sport: Ένα σχόλιο σου για τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Καρπενησίου.
Χρήστος Κουτούλιας: «Έχετε μια πολύ καλή κατάσταση στα γήπεδα. Είναι πάρα πολύ καλό το χορτάρι στο προπονητικό κέντρο Καρπενησίου, το ταρτάν και το σκάμμα, που δουλεύω εγώ. Έχω πάει μέσα στο κλειστό, αν και παρατημένο είναι ένα διαμάντι για την περιοχή. Έρχομαι πρώτη φορά στο Καρπενήσι.»

Evrytania Sport: Να σε ευχαριστήσουμε, να σου ευχηθούμε καλή επιτυχία και πρόσθεσε ότι επιθυμείς.
Χρήστος Κουτούλιας: «Θέλω να ευχαριστήσω τον προσθετικό μου, τους κ. Δημήτρη και Κώστα Χρονόπουλο, που με βοηθάει στα αγωνιστικά μου χέρια και βελτιώνω τα ρεκόρ μου μέσα από αυτό. Θέλω να ευχαριστήσω τον χειροπράκτη μου Μιχάλη Καλιντέρη και την διατροφολόγο μου Ειρήνη Μπαρμπαρούτη. Σας ευχαριστώ και εγώ πάρα πολύ, να΄ στε καλά.»








Συνέντευξη: Δημήτρης Κολλημένος
Φωτογραφίες: Γιάννης Βονόρτας